LEGENDA HACKERS PALING FOFULAR DI DUNIA

inilah info legenda hackers@ genius programmer yang telah mencerobohi sistem komputer jabatan syarikat korporat .
gua rasa bukan apa setengah nya nak try tahap kebolehan mereka untuk menembusi sistem sekuriti syarikat gergasi. After all dia orang ekarang tak susah pun ada yang keje professor, ada yang bukak syarikat sekuriti komputer sendiri...
layan........


1. JONATHAN JAMES

 
James adalah orang rakyat Amerika, ketika itu beliau baru umur 16 taun dia telah di penjara kerana kesalahannya di dunia maya. Laman jabatan pertahanan Amerika dicerobohil olehnya,  dan dia cuma berkata yang itu adalah cabaran bagi dia dan merupakan suatu kebolehan tersendiri. NASA juga terkena kesan pencerobohan beliau, James mencuri software NASA yang dianggarkan berharga $1.7 juta dollar AS. Sehingga NASA dipaksa untuk mematikan server dan sistemnya. Karena kelakuannya, dia juga tidak boleh menyentuh komputer selama 10 tahun. Tapi sekarang dia sudah di jalan yang benar dan mempunyai sebuah syarikat 'security software' di bidang komputer.
2. ADRIAN LAMO
 
Dia mencerobohi New York Times untuk mendapatkan info personal dan beberapa security number dan menceroboh Microsoft. Dia akhirnya didenda $65.000 dollar US. Sekarang dia menjadi penceramah di beberapa acara seminar.
3. KEVIN MITNICK
Inilah dia legend hackers yang masih hidup saat ini benar-benar hebat dalam dunia hackers.
Inil hasil kerja hack dia:
-Menggunakan Los Angeles bus transfer system untuk mendapatkan pas percuma.
-Mengelabui FBI
-Hacking kedalam DEC system (Digital Equipment Corporation)
-Mendapatkan administrator positon dalam satu komputer IBM bagi menang judi
-Hacking Motorola, NEC, Nokia, Sun Microsystems dan Fujitsu Siemens systems
Dan masih banyak lagi kelakuan dia yang luar biasa.


4. KEVIN POULSEN

 
Juga dikenal dengan Dark Dante. Dia telah menghack database FBI. Selain itu dia juga menghack seluruh station lines phone karena memang itu kemahiran dia menghack lewat phone lines. Sekarang dia memegang jawatan Senior Editor di Wired News, dan berhasil menangkap 744 orang yang menawarkan kidhmat sex melalui profiles Myspace.

5. ROBERT TAPPAN MORIS
Inilah orang pertama sekali yang membuat virus 'Worm', yang dinamakan Morris Worm. Melalui internet, dia menyebarkan wormnya yang mengakibatkan sekitar 6000 komputer jadi down. Dia akhirnya dipenjarakan dirumah selama 3 tahun dan dikenakan denda senayak USD 10.500 ,dan sekarang dia bekerja sebagai professor di sebuah MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory.


HACKER LEGENDA 
KARL KOCH

Dia berasal dari Hannover, Jerman dan menamakan komputernya ****UP (First Universal Cybernetic-Kinetic Ultra-Micro Programmer). Dia melakukan beberapa keberhasilan dalam menghack pada kurun waktu 1985-1988. Dia juga seorang penagih cocaine.

Dia berhasil menceroboh beberapa sistem pertahanan tentera AS dan menghack sebuah pusat tenaga nuklear AS pada zaman perang dingin dan hasil hack'nya dijual ke KGB (Agen Rahasia Uni Soviet). Dia ditemukan mati pada tahun 1988, menurut info dia membakar tubuhnya sendiri, namun siapa tahu ini merupakan konspirasi kelas tertinggi antara AS dan Soviet pada perang dingin.



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Top 5 Cydia Sources to Get Cracked iPhone Apps

The Mechanic (2011) BRRip...Movie Download

Keajaiban Angka 9 (Sembilan) Pada Kedua Telapak Tangan Kita