JooJoo pesaing baru iPad ...!!!!

Akhirnya, kita mempunyai sesuatu yang berbeza di dalam permainan tablet. TabCo's Grid 10 tablet mempunyai OS baru dan juga telefon pintar 'buddy' untuk bermain dengan.

Mula-mula, TabCo adalah jenama parodi. dibawah 'Fusion Garage' group, tablet Joojoo direka . Mereka mencipta TabCo, dengan kempen iklan misteri, supaya tablet baru akan mendapat peluang saksama. Dalam erti kata lain, mereka cuba untuk menjauhkan diri dari semua Joojoo yang lepas yang mereka pernah hasilkan tetapi gagal dipasaran.  

 
Grid 10 Tablet

Bayi baru mereka ini dipanggil 'Grid 10 tablet', dan ia berfungsi dengan jenama 'GridOS', mempunyai skrin 10,1 inci, dan ia menawarkan resolusi yang tertinggi berbanding dengan lain lain tablet dengan setebal 1366x768. Ia juga mempunyai standard NVIDIA Tegra 2.

 
OS yang diguna pakai kelihatan agak berbeza. Anda boleh menyorot sekeliling/
pan around ke mana-mana arah. Apps dan fail kelihatan seperti jubin kecil ber persegi, yang anda boleh mengatur kedalam satu folder/group/kumpulan  yang anda rasa sesuai. Terdapat juga peta Grid yang mempercepatkan navigasi.

Tetapi ia tidak akan ada apps , jangan kaget...! , Ia mengambil halaman dari PlayBook BlackBerry, kerana ia boleh mengunakan aplikasi Android. dan mungkin juga semua apps Android yang anda miliki sekarang.. Ia juga megunakan APIs untuk membangunkan aplikasi apps yang asli. GridOS akan bekerjasama dengan kedai app Amazon, tetapi ia akan mempunyai kedai apps store sendiri kemudian kelak.


Ia boleh melakukan split skrin dalam browser, yang boleh memberi anda pengalaman yang lebih seperti mengunakan desktop. Untuk bekerja dengan baik dengan tabs. Bing didgunakan sebagai enjin carian  dan ia bersepadu dengan OS. Jadi tablet ini seperti aplikasi Android, tetapi perkhidmatan Google lebih menyerlah dengan servis yang lain.

Ia akan memulakan penghantaran September 15, 2011 dan tersedia untuk pre prder di Amazon sekarang. USD 499 untuk WIFI sahaja dan USD 599 untuk Wi-Fi plus 3G.

Grid 4 Phone

 
TabCo juga mengumumkan produk Grid Phone. Dipanggil dengan Grid4. Ia mempunyai skrin 4 inci dan ia tetap selari dengan GridTab anda. 'Pause' filem pada satu masa dan anda boleh menyambung balik games atau fail apa yang anda buka sebelum ini.
 
Telefon Grid4 16GB dijual dengan harga USD 399 Unlocked, ia dijangka akan berada dipasaran pada penghujung tahun.
Jadi, ini adalah satu perkembangan yang menarik. Produk Grid yang mempunyai rekabentuk yang berbeza disebelah tablet dan telefon lain yang telah berada di pasaran, tetapi bagaimana mereka akan melaksanakan? Itulah di mana Joojoo pernah gagal pada kali pertama. Pesaing industri didalam bidang yang sama hanya menunggu dan melihat jika mereka membuat kesilapan yang sama untuk kali kedua.

 

laporan asal : http://gizmodo.com

gambar dicilok dari : http://www.fusiongarage.com/

 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Top 5 Cydia Sources to Get Cracked iPhone Apps

The Mechanic (2011) BRRip...Movie Download

Keajaiban Angka 9 (Sembilan) Pada Kedua Telapak Tangan Kita