Mencari Hantu

1. Setiap hari bertemu hantu di TV, memang membosankan. Hantu adalah subjek ketakutan yang belum tentu sahih akan kebenarannya. Memberi kesan emosi agar melakukan atau tidak melakukan sesuatu. Majoriti ramai yang takut hantu tetapi mereka juga belum pernah berjumpa hantu. 



2. Apakah penarafan hantu yang popular? Seingat saya hantu yang paling popular ialah:-
  • Hantu kopek / tetek - Menyerupai perempuan tua yang akan menculik kanak-kanak yang bermain di waktu Maghrib. Kanak-kanak akan disembunyikan di teteknya. Sifat politik - menyembunyikan pengundi.
  • Hantu Kum-Kum - Hantu yang memakai telekung dan akan mengetuk pintu rumah. Lafaz kum-kum kerana tidak boleh menyampaikan salam. Berpunca dari wanita tua yang ingin meminum darah untuk menjadi cantik. Sifat politik - Menyembunyikan masalah moral hanya untuk tampil wibawa.
  • Toyol - Budak kecil berbogel, bergigi tajam dan berkemahiran mencuri wang. Makanan kegemaran ialah darah ibu jari kaki tuannya. Sifat politik- Wang segalanya, tiada wang tiada gerak tiada makan.
  • Pocong - Hantu yang berpunca dari ikatan kafan yang tidak dibuka. Cara berjalan melompat-lompat. Ia kembali ke rumah meminta ikatan kafan dibuka. Sifat politik - Memohon berbagai permohon dari wakil yang bertanding
  • Pontianak - Hantu paling cantik. Ditemui di kawasan kubur. Gemar menggoda lelaki. Boleh kembali menjadi cantik dengan membenamkan paku di leher. Sifat politik - Memancing undi dengan janji manis
3. Mengapa yer? semua hantu ini wanita. Sifat hantu ini khabarnya berada di seluruh pelusuk Sarawak dalam kempen PRN Sarawak. Seperti hantu mereka datang dan pergi. Habis mengundi kembalilah mereka ke sarang masing-masing.



Saya yakin BN akan menang dengan majoriti lebih 2/3. Percayalah..



note : BN jangan over confident, Taib Mahmud have a lot of issue, PM  shouldn't choose him again as candidates, he should resign before the election campaign already. Name it a new C'Minister. 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Top 5 Cydia Sources to Get Cracked iPhone Apps

The Mechanic (2011) BRRip...Movie Download

Keajaiban Angka 9 (Sembilan) Pada Kedua Telapak Tangan Kita