'TWEETDECK' DIBELI DENGAN HARGA 25 JUTA POUND OLEH TWITTER...!!!!

Bagi bapa 36 tahun yang mempunyai 2 anak ini telah menjadi jutawan dalam sekelip mata selepas menjual syarikat kecilnya kepada AS gergasi Twitter sebanyak  25juta pound .

Kejayaan beliau mencipta software '
TweetDeck' hanya dirumah ketika itu beliau adalah seorang penganggur, Beliau me reka program mengunakan rangkaian sosial yang sedia ada 'Twitter' tetapi menguruskan rangkaian sosial itu dengan lebih mudah dengan menyusun mesej secara ber kolum mengikut kumpulan/golongan oleh pengguna.

Dodsworth, yang tinggal bersama isteri Alison, 36, di Crowborough, East Sussex, syarikat
yang diasaskan tiga tahun lalu. Ia hanya membuat keuntungan buat pertama kalinya tahun lalu - hanya 10,514 pound, walaupun, populariti 'TweetDeck' itu berkembang. Lebih daripada 20 juta orang telah melakukan muat turun software ini, dan dari catatan akaun perkhidmatan sebanyak 10 peratus daripada mesej Twitter.

Dodsworth, digambarkan oleh jiran sebagai orang biasa dan mesra apabila bertemu dengan nya.
Beliau tidak mengenakan sebarang bayaran untuk memuat turun 'TweetDeck' dan membenarkan secara percuma  iklan banner di laman web beliau, mengakibatkan kegagalan untuk menjana hasil.  Tetapi populariti ciptaannya dan risiko syarikat dotcom didalam saingan nya telah menarik minat pihak Twitter, utuk membeli nya.

Encik Dodsworth, seorang pengaturcara komputer, berkata: 'Walaupun Twitter besar, tetapi mesej yang dihantar masuk terlalu banyak itu yang membuat saya mecipta satu cara untuk menapis mesej daripada orang yang benar-benar ingin saya mendapat tahu berita, , tetapi tidak meninggalkan terus golongan yang saya mungkin mahu membaca sekali-sekala.'

Firma Encik Dodsworth telah berkembang, dengan bantuan pelabur, bermula hanya  berseorangan kini mempunyai 15 pekerja dibawahnya dan mempunyai pejabat di 'Silicon Corner' Timur London,

Dodsworth masih menjadi pengurus urusan di 'TweetDeck', tetapi ia tidak diketahui berapa jumpah saham dalam syarikat itu yang dia memegang.



 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Top 5 Cydia Sources to Get Cracked iPhone Apps

The Mechanic (2011) BRRip...Movie Download

Keajaiban Angka 9 (Sembilan) Pada Kedua Telapak Tangan Kita